Baba-mama cuccokat tesztelek kimozdulunk nyaralás

Bobóországban jártunk

Nagycsaláddal üdülni szinte gyerekjáték… Szülőként nincs is más dolgunk tudniillik, mint megválaszolni (és megoldani) azokat az alapkérdéseket, hogy hova menjünk, kivel menjünk, mivel menjünk, meddig maradjunk, mit csináljunk az állatainkkal, mennyi cuccot pakoljunk, mikor induljunk, fog-e hányni a gyerek és hányszor – álljunk meg, pisi-kaki-éhenhalás szentháromság kezelése az autópálya közepén, mikor érünk már oda és miután megérkeztünk: hogy mit (legrosszabb esetben kit) felejtettünk otthon.

Tapasztalataim szerint a túlélés mindezek után csupán hozzáállás kérdése: nem szabad rágörcsölni és nem kell, hogy túlzott elvárásaink legyenek… Ezeket a szempontokat figyelembe véve a kirándulás -szülői szempontból- eseménytelenül telik majd, ha és amennyiben egyikünk sem köt ki a területileg illetékes baleseti sebészeten. Ámen.

Idén januárban mi a Kolping Hotelben töltöttünk 3 éjszakát (és a hozzá tartozó nappalokat) egy nagyobb baráti társasággal. Ezt azért tartom fontosnak megjegyezni, mert szálláskeresésnél nem az én (és családom) igényei domináltak, bár, legnagyobb számú kisgyerekkel rendelkező családkén nyilván nem esett nehezünkre egy bababarát hotelben állomásozni.

Illetve nem esett volna, ha nem fagytunk volna karikára már az első éjszaka. Bioházakban voltunk elszállásolva, ételallergiás útitársaink miatt ugyanis a legfontosabb szempont az volt, hogy legyen főzőkonyha, és meg kell hagyni, nem nagyon bővelkedik kis hazánk a főzőkonyhás-wellness párosításban. Ezért voltunk bioházban, ami természetesen nettó baromság télen kisgyerekkel, mert akkor is rá kell adni az overallt (három gyerek esetén háromszoros erőfeszítés) ha csak 200 métert kell keresztülsétálni az udvaron, míg a főépületben fürdőköpenyben és papucsban bárhova eljuthatnak a boldog bennszülöttek.

Bioházak

No de megint elkalandoztam, szóval délután megérkeztünk a házba, ami iszonyú hideg volt. Becuccoltunk, dideregtünk egy sort, megvacsoráztunk, ezután következett volna a fürdés, amit az orrunkról csüngő jégcsapokra való tekintettel kollektíve kihagytunk (ez itten kérem költői túlzás, természetesen nem lógtak jégcsapok az orrunkról, ennek a zárójeles megjegyzésnek a célja pedig egy újabb rágalmazással fenyegető levél kivédése, ha esetleg Kolpingéknak sem lenne humorérzékük – a szerk.), majd az ágyak elfoglalása melegítőben és sapka-sálban (sapka-sál, költői túlzás). Éjszaka a gyerekek libasorban ébredtek fel sírva, hogy fáznak, bebújhatnak-e hozzánk (sírással kapcsolatban nem költői túlzok), reggelre kelve pedig öten dideregtünk a csöppet sem családbarát ágyban, ahol is annyira fáztunk, hogy Zoli le is töltött hirtelen a mobiljára egy alkalmazást, amivel hőmérsékletet lehet mérni. Miután megtudtuk, hogy alig van 10 fok fölött a szoba melege, felöltöztünk és új szobát kértünk a recepción. 10 perc alatt kezünkben volt a kulcs, beköltöztünk a főépületbe, és több szót erre nem is igen áldoznék, főleg, hogy szerencsére megúsztuk az éjszakát szövődmények (takonykór, tüdőgyulladás, stb) nélkül, legfeljebb csak annyit, hogy az általunk bérelt 3 bioház közül csak a miénk volt jégverem, a többiben nagyon meleg volt. Egy később kiérkező kósza karbantartótól lakótársaink megtudták, hogy néhány házat leszigeteltek nemrégiben, a miénk valószínűleg nem volt köztük.

A “főépületről” annyit kell tudni, hogy bazi hosszú fedett folyosók kötnek össze komplett épületeket egymással és a fürdővel, étteremmel, ami nyilván praktikus gyereköltöztetés szempontjából. Ugyanis ez egy gyerekbarát hotel. Meg bababarát. Hogy miért is? Megmondom! Végigfutok a Kolping honlapján és az alapján elmondom a saját tapasztalatainkat:

Bababarát hotel (0-2 év)

Külön játékszoba a kicsiknek, mellette szoptatós szoba, meg altatós szoba, bababarát babamedence, az öltözőben babakarám, a fürdőben babaágyak, úszógumik, minden kutyafüle amit csak el lehet képzelni. Az étteremben Univ*r bébiételek, gyerekkompatibilis kaják, etetőszékek, műanyag evőeszközök, forralt víz, stb.

Babapancsi

A szobák kialakítása és felszereltsége hihetetlenül átgondolt, látszik, hogy fontos a minőség és nem sajnálták a pénzt, komolyan nem tudok mibe belekötni. A legmeglepőbb, hogy az alábbi lista szinte mindegyik tételét használtuk is. Persze meglettünk volna nélkülük is, de ha már ott van, akkor nyilván kényelmesebb a gyerekeknek szűkítővel vécézni, zsámolyról kezet mosni, jólesett pelenkázón pelenkázni. Apróságok ezek, de fontosak. Külön piros pont a ruhásszekrények polcrendszerének. Gyűlölöm az olyan helyeket, ahol a ruhásszekrény fogalmát kimeríti egy batár nagy akasztós szekrény…

Minden szobában
  • fürdetőkád
  • bili
  • WC-szűkítő
  • zsámoly a mosdó eléréséhez
  • gyermekbiztos dugaljak
  • mikrohullámú sütő
  • külön légterű, színes gyerekszoba
  • beépített bébiőr
  • minikonyha mikrohullámú sütővel, mosogatóval és cumisüveg melegítővel
  • etetőszék
  • leesésgátló
  • fürdőszobába csúszásgátló

Forrás: www.kolping.hotel.hu

Gyerekbarát szálloda (3-6 év)

Bár a fent felsoroltakból jó néhány dolog a nagyobb korosztályra is vonatkozik, még azokon kívül is tud extrát nyújtani a hely. Bobóországból egyértelműen az óvodások profitálnak leginkább. Bobó különben egy víziló, jobban mondva egy csípőtájékon meghökkentően terebélyes víziló-jelmez, melyet az éppen műszakban lévő animátor lányzó húz magára és riogat deríti kacagásra a gyerekeket napjában kétszer. A játszószoba felszereltségétől egyébként leesett az állam. Nem a megszokott játszóházas kategória, annyi szent. Eleve az, hogy a játszószobának van nyitvatartási rendje és állandó felügyelete, garantálja a játékok épségét. Kárörvendésre rákészülve vettünk elő újabb és újabb kirakókat a gyerekekkel és mind hiánytalan volt. Szerintem csak kirakóból száz darab van. És minőségi társasjátékok, vonatok, konyha, fel sem tudom sorolni. Mondjuk az én gyerekeim szinte csak kirakóztak. De azt mondjuk órákon át. A játszóházban egyébként gyerekfelügyeletet is vállalnak, vagyis a családi nyaralás során megszabadulhatsz családod nemkívánatos elemeitől néhány óra erejéig és gyerekmentes wellness részlegen áztathatod habtestedet, vagy masszíroztathatod magad kéjesen, miközben a gyerekeid (is) vidáman szórakoznak. Mi nem éltünk ezzel a lehetőséggel, van ugyanis a férjemmel egy olyan aprócska közös vonásunk, hogy kiütést kapunk a “wellness” szó jelentésétől és alkalmazásától egyaránt, egy teljes páros testmasszázzsal pedig a világból ki lehetne minket kergetni, nemkülönben óvjon az ég mindennemű arcpakolásos és egyéb relaxációs luxuskezelések igénybevételétől. Természetesen tudom, hogy ezzel a wellnessfóbiánkkal az emberiség perifériájára szorulunk, ezért ezzel kapcsolatban nem is formálnék véleményt, akinek tetszik, van erre is lehetőség.

Na, ki talál meg mindannyiunkat?

Jó kis energialevezető…

Ami még úgy összességében nagy pozitívum, az az, hogy finom volt a kaja és hogy mindenhol volt wifi, nem kellett jelszóval bohóckodni.

És hogy mindez mennyibe kerül? Hát, drága. Fekete pont jár továbbá azért, mert a honlapon gyakorlatilag nem lehet megtudni, hogy mennyibe kerül egy családi pihenés, mindenképpen ajánlatot kell kérni telefonon vagy emailben. Javítsatok ki, ha tévednék, de én csak egy általános információt találtam a napi árakról (16.900 Ft/fő/éj-től) és akciós csomagajánlatokat.

És hogy megéri-e? Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Összességében én úgy gondolom, hogy nagyon szuper a hely, ám mégis nagyon mű. Biztosan hülye vagyok, de a “nyaralás” fogalmához nekem erősen hozzátartozik az összkomfort hiánya. Mert végső soron semmi baja nem lesz annak a gyereknek, ha babakád híján a mosdókagylóban csapatom le a fenekét, ha néhány napig szűkítő nélkül vécézik, vagy ha nekem kell vinnem a bébiételt. Ja, és ideális lenne, ha Vanek is jöhetne. Esetleg még Cicmi is. 😀 😀

A képekért köszönet Emesének.

A szerzőről

Evelin

Evelin vagyok, háromgyerekes, egyvizslás, egymacskás, férjezett, 32 éves néhai építőmérnöknő, mostanában leginkább anya és részmunkaidős blogírnok.